Komu zvoní hrana aneb reakce "kecala" na "kapesníček"
Na slánském
IT serveru se objevila reakce konkurence na první číslo “Slánsko
– společenský kapesníček”. Původně jsem nechtěl na článek
reagovat, ale nepravdivá nařčení mě k tomu donutila. Vzhledem k
“rychlosti” připojení slánského IT serveru ale reakci zveřejňuji zde,
na Slánsku.
Autor článku (Radek Valenta) napadá “kapesníček”,
že v něm stojí reklamní strana 2.500,- Kč.
Ano, reklamní strana skutečně stojí 2.500,- Kč, ale je rozdíl mezi
reklamní stranou, na které různé firmy exkluzivně (tudíž pouze jedna
firma v oboru!) prezentují své služby a produkty a mezi informační
stranou, na které pořadatel kulturní či sportovní akce informuje o pořádané
akci. Jedna informační stránka vyjde takového pořadatele na 600,- Kč,
pokud by se spokojil třeba i s polovinou stránky, pak ho vyjde na 300,-
Kč atd.
Náklad 5000
výtisků se týkal prvního čísla, postupně se bude zvyšovat, již druhé
číslo vyjde v nákladu 6000 ks.
Co se týče distribuce “Slánsko – společenský
kapesníček”, tu zajišťuje a distribuci až do poštovní schránky
garantuje Česká Pošta. Vaše nařčení s nimi samozřejmě budeme
konzultovat. V současné době je to nejspolehlivější způsob
distribuce s největším pokrytím. S něčím takovým se
“Kladenský Kecal” absolutně nemůže srovnávat, už jenom z toho důvodu,
že náklad “Kladenského Kecala” je 5000 ks a má pokrýt obce od Slaného
do Kladna, což si může myslet jen fantasta. Nicméně ačkoliv mluvím za
konkurenci, můj názor je, že “Kladenský Kecal” má své místo ve
společnosti a bylo by dobré, aby vycházel pravidelně a aby lidé, kteří
jej chtějí číst, měli možnost ho snadno získat. Totéž je i cílem našeho
“kapesníčku” a proto investujeme peníze i do jeho - v současné
době nejlepší - formy distribuce.
K distribuci “kapesníčku” ve Smečně
a v ostatních obcích, se vztahuje i bod b), tedy počet výtisků,
s nákladem se bude samozřejmě i zvyšovat dostupnost “kapesníčku”
nejen ve Smečně, ale i v přilehlých obcích na Slánsku, přesně
tak, jak o tom informoval již náš obchodní zástupce. Stejně tak, se bude
zlepšovat i obsah a seznam kulturních a sportovních akcí. Dohady autora článku,
že se jedná o reklamní finty, ponechávám na posouzení čtenářům, myslím,
že jsem se k tomu vyjádřil jasně.
Uzávěrka “kapesníčku” je 15.den v měsíci.
Je to z toho důvodu, že předprodej vstupenek na největší kulturní
akce začíná 20.dne v měsíci, a “kapesníček” vychází kolem
25.dne v měsíci. Čtenáři si tak včas mohou zakoupit vstupenky v předprodeji,
protože se v patřičném předstihu dozví o těchto akcích.
V tomto bodě se autor snažil naznačit,
že Městský úřad ve Slaném financoval propagaci kulturních a společenských
akcí v “kapesníčku”. To je samozřejmě lež. Rozhodnutí o tom, zda
zveřejní svůj program a bude propagovat svoje akce v “kapesníčku”, si
každá organizace činí sama. Městský úřad nemá s propagací akcí
těchto organizací nic společného. To, že Městský úřad odmítl
propagaci akcí jako celku v “Kladenském Kecalovi” za 700,- Kč/1 str. je
myslím naprosto v jeho kompetenci.
Co se týče regionálního serveru Slánsko.CZ,
myslím si, že je na poměrně dobré úrovni, je k němu rychlý přístup
(pokud Vy máte pomalý, změňte si providera) a jeho obsah se bude neustále
lepšit. Neustále se vyvíjí nové produkty a vylepšují se stávající.
Co se týče původních příspěvků, i toto se postupně vypracuje k lepšímu.
Ono není tak složité si vzít někoho na paškál a rozmetat ho na kusy, umění
je ale psát objektivně a pravdivě, a o to nám hlavně jde.
Společenské organizace a kluby mají (v reklamě
uvedené) internetové služby zdarma. To, že něco obdobného nabízí i jiní
poskytovatelé, na tom snad není nic špatného, nechápu, proč se to
autorovi článku tak nelíbilo, snad jen proto, že jsme konkurence.
Na závěr svého článku se autor hrdě bije v prsa,
že myšlenku regionálního serveru jsme převzali od něho. A to už je asi
vrchol drzosti, stále mám v paměti, jak před zakoupením domény kladensko.net
byl v naší firmě a požadoval odkoupení domény kladensko.cz, a
to samozřejmě v době, kdy Slánsko.CZ již fungovalo.
Autor článku je velmi velkorysý neboť má
názorů nazbyt a radí nám, že firma, která se zabývá prodejem výpočetní
techniky by měla vynikat především v této oblasti. Jak šlechetná to
rada na závěr! Upřímně děkujeme, vezmeme si to k srdci. Narozdíl od
“Kladenského Kecala” naše firma funguje ne rok, dva nebo tři, ale již od
roku 1996 a na trhu s výpočetní technikou máme své místo, a právě
proto, že se snažíme našim zákazníkům nabídnout komplexní služby,
poskytujeme jim prezentace a propagaci nejen na Internetu, ale i dalšími
dostupnými prostředky. Tiskovina, jako je “Slánsko – společenský
kapesníček”, je jen jedna z mnoha.
Diskuze
Diskuze k článku není povolena.
Autor: Jiří Hůla - jednatel společnosti
Vloženo: 04.04.2001